Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.01.2008 23:07 - Музей на изящните изкуства
Автор: nikolaybg Категория: Туризъм   
Прочетен: 2466 Коментари: 1 Гласове:
0

Последна промяна: 05.01.2008 23:11


Tова място трябва да се разглежда поне Ч часа, но аз бях толкова изморен (от недоспиване), че минах през него само за 2 и половина...
  Входът е 10 евро. Дори рано сутринта имаше немалко хора. Насочих се първо към египетската секция, която се състоеше от може би 10 зали. Нагледах се на мумии, статуи, папируси, амулети и саркофази. Да, тази среща не беше съвсем приятна, макар и интересна. Впрочем, в мумиите няма нищо страшно. Мисля, че гледам прекалено много филми:-)))
   Секцията с римска и древногръцка колекция беше пълна със статуи и керамика. Преминах през залите с изкуство на етруските и германските народи...И на какво попадам- едно прекрасно съкровище. Поглеждам името- Над Сен-Миклош! Съкровището, за което се предполага, че е заровено през 9 век от българи, населяващи сегашната северозападна Румъния. Нагледах се на това съкровище (другите еж-така си отминаваха, а аз исках да им изкрещя да се спрат и да видят НАшЕТО съкровище), което определено е една от най-ценните находки в музея.
Коремът ми се обади. Гладен и изморен, тръгнах към галерията. Уф, такъв  е лабиринт там...Преминах през залите с огромни картини- просто се удивих как са ги рисували- на фламандци и нидерландци. бях очарован от Рубенс и християнската тематика  в картините му; Питер Брьогел не ми изглеждаше така суров; в Тициан нямаше нищо чак толкова интересно;освен залите с огромни платна, имаше и малки зали с картини с нормален размер. Хубаво, но времето си течеше. Понеже един приятел ми каза да видя задължително Инфантите на Веласкес, ето че се устремих към зала номер 10 с арабски цифри. Минах през италианци, фламандци, върнах се при Брьогел- не мога да открия испанците, мамка му!А пред картините на "късния Тициан"- специална изложба- народ, народ, и сособено чаровни блондинки, просто да те е срам да ги отминеш така! картините, имам предвид! И ето,успях да си намеря пътя и да открия зала 10. Почувствах огромно облекчение, виждайки първата Инфанта на Веласкес- тази със синята рокля. След това се наслаждавам на още картини. Абе, май имаше още една, но не можах да я намеря. Достатъчно. Хвърлих един прощален поглед в залата на Венецианците и изскочих навън!
И ако имате път насам, да знаете- носете си фотоапарата и СНИМАЙТЕ! в този музей това е ПОЗВОЛЕНО! Аз обаче не го знаех и не успях да снимам...


Тагове:   музей,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. aloha - ...
06.01.2008 01:24
така бях в Бостънския музей за изящни изкуства,който не е никак малък. и там можеше да се снима :) лабиринта пак беше заплетен,спестих си някои експонати, защото исках да видя и други неща...но останах доволна като цяло.най-много ми хареса египетската част,не заради друго,ами си мисля, че в предишен живот съм била там :))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: nikolaybg
Категория: Туризъм
Прочетен: 58864
Постинги: 14
Коментари: 8
Гласове: 127
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930